Els del mig de l'autopista - Oriol Pujols
419
post-template-default,single,single-post,postid-419,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
autopista - oriol pujols

Els del mig de l’autopista

Si algun dia fes números de la quantitat de quilòmetres que he fet a través de l’AP7 crec que m’espantaria. Els primers 26 anys de la meva vida AP-7 amunt i la resta, camí dels 11, AP-7 avall (sempre amb Barcelona al centre del món). Aquesta carretera, privada com n’hi ha poques, és la columna vertebral del nostre país, de Salses a Guardamar. Entre l’any 2019 i 2021 s’acaba la concessió que n’ha tingut ABERTIS i s’està començant a treballar en el seu futur fora de la gestió privada. Ja cal que els usuaris habituals estiguem ben atents als moviments i que no ens acabin venent gat per llebre i acabem pagant 30 anys més.

Al videoclip de la cançó “potser per tu“, del gran Cesk Freixas, Josep Julien condueix una furgoneta carregada d’amor i esperança a través d’aquest petit país nostre. Impossible no reconèixer la majoria dels paisatges i recordar viatges pròpis, en solitud o companyia, i les enormes hores de línies rectes amb la sort de poder sintonitzar un bon programa de ràdio, degustar un bon disc a foc lent o gaudir d’una conversa a dos, tres, quatre, cinc,…

Talment com “els Chichos” l’AP-7 té el seu “el del mig”, el dijous de la carretera, aquells que cada vegada són més i aconsegueixen treure de mi la pitjor de les ires. En tants i tants quilòmetres recorreguts m’he permès el luxe d’analitzar aquesta moda creixent i he descrit els tres principals prototips d’energumens que circulen pel carril del mig sense cap mena de pudor:

– El poruc: Són els que em cauen menys malament, donant per fet que la por és un sentiment poc controlable i irracional. Aquests individus circulen pel mig perquè els fa pànic conduïr i, en conseqüència, eviten qualsevol maniobra, sempre que els sigui possible. Circulant pel carril del mig aconsegueixen evitar gairebé la totalitat dels avançaments, una de les maniobres que generen més pànic per aquest tipus de conductor.

– El dropo: Aquest grup està intregat, bàsicament, per gent a la que fa molta mandra conduir i, en conseqüència, qualsevol acció o maniobra superior a mirar endavant amb l’accelerador apretat. Mirada a l’infinit i avall que fa baixada i si molesto no és problema meu.

– El “ni lent ni ràpid”: És un misteri per mi però resulta que hi ha gent que realment creu que el carril de mig està pensat que aquella gent que no va ni lenta ni ràpida per l’autopista. Aquesta suposada norma explica que per la dreta hi van autocars, camions i furgonetes, pel mig ells i per l’esquerra els fitipaldis.

Discutint del tema amb amics algun assegurava haver trobat la solució en el fet de circular per la dreta tot adelantant els amics del carril del mig per aquest carril. Nois, això no es legal i es motiu de multa i perill d’accident. La solució no la conec tot i que suposo que amb multes de 4.500 € i la retirada de tots els punts del carnet per un total de 50 anys els energumens s’ho pensarien dues vegades a l’hora de fer el poruc, el dropo o el normal. La resta no en tenim cap culpa i volem conduir tranquils, prou pesat és el viatge i més encara si et toca escoltar alguna tertulia de ràdio qualsevol, en una emisora qualsevol a una hora qualsevol. Qui sap, potser algun dia surt al tema a can Basté o a ca la Terribas i algú il·lumina la catalana terra i ens troba la solució. Mentrestant seguiré dient el nom del porc, menjant el cul i fent llums als amics que circulin pel carril del mig de l’autopista quan no sigui necessari.

No Comments

Post A Comment

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies