Reus és una les capitals catalanes de la mobilitat elèctrica - Oriol Pujols
487
post-template-default,single,single-post,postid-487,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.7,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Reus és una de les millors ciutats catalanes on tenir cotxe elèctric

Ja fa més de dos anys que el meu camí professional va topar amb un món que fins aquell moment era totalment desconegut: la mobilitat elèctrica. Havia vist per Reus algun carregador però rara vegada s’hi veia algun vehicle carregant. Mirant-ho amb perspectiva aquests dos últims anys el sector ha fet un salt de gegant i cada vegada hi ha més gent que fa el pas al vehicle elèctric.

Quan ets dels primers en predicar sobre les bondats d’algun sector et converteixes en un autèntic especialista en conèixer quines són les pors que genera a la població. En el cas de la mobilitat elèctrica porto tot aquest temps explicant-li a la gent que sí, que efectivament, que és molt més còmode omplir el dipòsit de dièsel en 2 minuts i tenir una autonomia de 800 km, però que això ja no ens ho podem permetre i que la mobilitat elèctrica és la millor de totes les alternatives. Els motors de combustió ja no són una alternativa viable, porten molts més contres que pros i se’ls ha de deixar de fabricar de manera immediata. De fet ja tenim tres països que han anunciat la data per la fabricació de l’últim vehicle amb motor de combustió: Noruega, Dinamarca i Holanda prohibiran la venda de vehicles nous dièsel i gasolina l’any 2025. Llegiu la notícia aquí:

Per altra banda també he tingut converses molt interessants amb defensors d’espais a les ciutats per vianants i bicicletes que defensen l’expulsió de cotxes i motos de les ciutats. Estic totalment d’acord que s’han de limitar els espais a les ciutats en els quals hi podran accedir els cotxes però no podrem eliminar mai la necessitat que tenim de motos, cotxes, furgonetes i camions. Cal recuperar espais a les ciutats en els quals només hi puguin accedir els vehicles motoritzats en unes hores determinades del dia per proveir de mercaderies i la resta de la jornada aquests espais han de ser per ús exclusiu de vianants i vehicles sense motor (encara que sigui elèctric).

Us imagineu una ciutat com Barcelona, un carrer com la Meridiana, en una hora punta de trànsit en el qual no s’estiguin emeten gasos contaminants a l’atmosfera ni hi hagi cap mena de soroll de motor?  A la millor fira de vehicles elèctrics que es fa al sud d’Europa (Expoelectric de Barcelona) va fer la prova i el resultat va ser espectacular. Aquesta prova s’anomena e-concert, està impulsat que VOLT -TOUR (Associació Catalana promotora del vehicle elèctric) i consisteix en la realització d’un concert a capella a la vegada que circulen entre l’escenari i el públic tot tipus de vehicles elèctrics. El concert es pot seguir a la perfecció. Doncs imagineu la reducció de soroll que pot comportar per un ciutat amb un volum de trànsit infernal com Barcelona.

El consistori actual ha començat a prendre mesures i ja ha anunciat que “els vehicles de més de 20 anys no podran circular a partir de l’any 2020“.

I a Reus com estem? Doncs estem molt bé, la veritat sigui dita. A Reus es van realitzar 4.500 recàrregues elèctriques l’any 2016 en un dels 11 punts públics habilitats: a tots els aparcaments subterranis de la ciutat (Oques, Prim, Pastoreta, Baluard, Carrilet, Sant Ferran i Llibertat) i en dos punts de superfície, un situat a la plaça del Pintor Fortuny, al costat de l’accés del pàrquing de la Llibertat, i un altre a l’àrea de zona blava de la Riera Miró. En total, la xarxa permet recarregar fins a 20 vehicles –cotxes o motos– de manera simultània.

L’Ajuntament de Reus va començar aquesta aposta l’any 2014 i ha aconseguit ser la segona ciutat en punts de càrrega de Catalunya, molt per sobre de ciutats de mida i població similar. Especialment odiosa és la comparació amb Tarragona, ciutat sense punts de recàrrega públics. Deu ser que alguns patrocinadors no veuen amb bons ulls el canvi de model energètic en la mobilitat (dic jo).

Aquest cap de setmana us convido que visiteu VELÈCTRIC  una fira sobre vehicles elèctrics en la qual hi participaran un total de tretze expositors que oferiran una trentena de vehicles elèctrics de diferent tipologia. Des de cotxes fins a patinets, passant per motocicletes i bicis. Aprofito per reclamar que la primera fira sobre cotxes elèctrics a Reus la vam organitzar la gent del Vapor Lab sense la col·laboració de l’Ajuntament i que l’any següent ens vam trobar que algú ens havia agafat la idea sense ni tan sols contar amb nosaltres. Lleig, molt lleig!

Tant m’agrada aquest món que tinc una pàgina web especifica (www.mobilitatelectrica.com) i un usuari a Twitter (@mob_electrica). Us animo, si us agrada aquest sector, a seguir-los per estar al dia del sector de la mobilitat elèctrica i sostenible. No els cuido com voldria perquè ho faig tot de manera altruista però hi trobareu coses interessants.

 

2 Comments
  • Albert Gómez
    Posted at 10:27h, 24 maig Respon

    Totalment d’acord que Reus aposta per aquesta energia. Divendres vull provar el Renault Zoe 2017 o el Hyunday Ioniq VE. Llàstima que no es puguin provar cotxes Tesla. Quan pugui econòmicament, me’n compro un. Bona reflexió, Oriol!

  • opujols
    Posted at 13:13h, 30 maig Respon

    Com va anar la prova del ZOE i del Iioniq Albert?

Post A Comment

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies